Monday 19 March 2012

my first move

assalamualaikum .. hmm , hari nie hari ketiga aku melayan blogging nie .. aku suke buat cite2 nie .. best ..! cite pgalaman hidup aku kan :) 


skrg aku nak cite pasal prmpn2 kat uitm segamat nie ... first2 aku jejak kaki aku kat uitm , tak pernah terfikir pun pasal sesiapa .. apa yg aku fikir blaja tu penting , untuk masa depan aku n hadiah utk parent aku jer .. aku tak nak hampa kan diorg yg da susah payah nak aku berjaya .. 


hmm , first day dlm class .. not bad la , jumpe dgn lecturer BEL miss athirah yg digelar miss T .. orgnya kecik comel lote jer .. hehehhe .. first thg yg dia suruh kitaorg buat cam biasa ah kan .. sesi perkenalan diri masing but miss T suruh letak kan somethg yg lain dgn mgunakan huruf depan sekali lepas nama kita .. susah nak explain nie .. hehehe :D
time tu pemikiran aku kat class just , aku sangka semua budak dlm class pandai2 belaka .. n terus jer dpt first group assignment yg kene buat gune slide .. adoii , da la time tu aku tak da lappy n aku nie buta IT sikit bab2 komputer nie kan .. so aku bg idea n present jer .. budak group aku jer yg buat nya hah .. huhu :P

best thing .. time tu la aku baru terprasan budak2 prmpn dlm class tu .. aku mula n cube utk berkawan dgn semua org dlm class tu n alhamdulilah aku berjaya .. tp kan time tu aku just rapat dgn ina , nisaq , zara , mirot n mey .. sampai skrg pun .. hehehe :P


but aku tak da rasa apa2 pun dgn diorg semua anggap kawan jer la .. tp sorg jer .. hehehe ..
dia satu group dgn aku dlm group presentation BEL dulu .. aku da lama perhatikan dia .. nama dia .. jeng jeng jeng "AZIE" hehehe .. aku tak tau la knp aku bole suke kat azie ye .. 
hehehhe sbnr nya aku suke tgk muke dia .. sbb bile dia senyum jer lisun pipit dia timpul .. comel doe .. aku suke tgk prmpn yg ada lisun pipit nie .. hahaha :P


tp tak lama pun .. sbb suke aku nie bukannya betul sgt .. kdg2 aku just suke tgk muke dia jer .. hehehe .. sampai la si fariha nie kenal kan aku kat kwn dia yg masuk lambat sikit .. JIHA .. hehehe .. aku selalu gaduh dgn dia dulu .. sgt2 sampai tak berhenti , yg aku geram nya .. mana aku ada , dia mst ada .. aku masuk ko apa dia ada , group kat bel dgn dia .. asyik dia jer la .. tu yg selalu gaduh tu kut .. hahaha :)


tp tah cam ne kan .. maklum la , hati nie tak tau pun .. aku bole pulak jatuh hati kat jiha tu .. bg aku la , muke dia agak comel doe but dia suke buat muke kerek jer .. muke selenge pun ada gak .. hahaha tp aku suke la kat dia enjoy jer kut .. aku rasa bahagia jer dgn dia dulu .. selalu study sama2 , keluar sama2 , mcm2 la sama2 .. tp skrg hmmm .. disebab kan beberapa masalah yg timbul time kem tu la .. aku tak da niat pun .. aku tak pun semua nie berlaku ..! aku tak tau la knp masalah aku mst jadi cam nie ?? benda yg sama jer berlaku berulang2 kali .. tolong la .. aku nak kembali dgn hidup aku yg happy go lucky nie .. tak nak da masam2 sedih2 bagai nie .. 


tu jer la kut .. esk final mgt kut .. tak study apa lg nie .. nanti nak jawab apa kan ?? hahaha .. 
dgn akhir kata la .. aku mmg suke n sygkan jiha sgt2 , tak da prmpn lain pernah ada dlm hati aku nie selain jiha .. buat masa nie walaupun aku dpt rasa yg dia mcm makin jauh dgn aku .. tp aku tetap lg dgn pdirian aku kat dia .. walaupun aku selalu lepak dgn prmpn lain ke , study dgn prmpn lain ke , apa ke .. hati aku tetap belum terbuka utk org lain .. hati aku nie skrg just utk dia jer .. tp biar la takdir yg menentukan kita ye .. aku da buat silap besar pada masa lalu n aku tak kan bole berpatah balik .. soo , apa yg bole aku buat is just teruskan hidup aku nie n redha jer menerima sekala takdir yg bakal berlaku nanti .. 


sekian terima kasih .. :)

1 comment: